Project333 januari t/m maart

27-01-2011 § Leave a comment

De laatste 3 maanden van 2010 heb ik meegedaan aan project333, 33 kledingstukken gebruiken en niet meer. Ondergoed, sokken en sportkleding tellen niet mee, en ik besloot ook sieraden niet mee te tellen. Ik geniet nog dagelijks van de rust in m’n kast, wekelijks van het gemak bij het opbergen van m’n was, en alles wat ik gebruik zit lekker en is favoriete kleding :). Ik wil echt niet meer terug naar hoe het was!

In de nieuwe fase zijn de ‘regels’ iets aangepast/aangevuld, waaronder een ‘inrouleerstapeltje’ van 3 kledingstukken, en het uitzoeken en wegdoen van wat je niet gedragen hebt. Ik ben daar druk mee bezig geweest, ook met het maken van een nieuwe lijst, maar heb nu toch besloten om deze fase een klein beetje over te slaan. Ik blijf wel meedoen aan project333! Het is veel te leuk en het houdt me scherp. Ik plaats hier alleen geen lijst van kledingstukken, en ik berg wat ik niet draag ook niet op in de kelder.

Waarom? Ik heb meer dan 4 vuilniszakken aan kleding weggedaan (major improvement!) maar heb niet het gevoel dat ik daarmee klaar ben. Ik wil de komende maanden telkens een stukje opnieuw bekijken of ik het wil houden. Zo deed ik het ook met boeken en dvd’s en dat werkt voor mij erg goed. Het is al een gewoonte geworden om me te beperken tot een beperkte set aan kledingstukken. Toen ik twee weken geleden ging tellen kwam ik niet aan 33 voor deze fase. En ik speel met het idee om uiteindelijk op een vast aantal kledingstukken uit te komen voor alles samen, winter- en zomerkleding. Daarvoor moet ik overzicht hebben. Het daadwerkelijk voor m’n snufferd hebben is voor mij het beste overzicht ;-). Dus daarom deze 3 maanden een iets andere aanpak…

Oh, en sieraden laat ik er definitief buiten. Ik wilde zien of ik die dan juist meer zou gaan dragen, niet dus! Zelfs m’n horloge heb ik niet meer om gehad.

Ik ben benieuwd hoe ver ik kom, en wat de regels van de komende fase gaan zijn!

Over project333

Project333 is een initiatief van Courtney Carver, en heeft nu ook een geheel eigen website: http://www.theproject333.com/ . Het is een eenvoudige en vooral leuke manier om er achter te komen wat jouw ‘genoeg’ is op kledinggebied en wat je nou werkelijk gebruikt van je garderobe. Het geeft rust en ruimte in je kast, zorgt voor minder wat-trek-ik-aan-stress, je hebt minder was, en je maakt ook nog eens iemand anders blij met jouw overschot ;-). Ok, dat laatste is waarschijnlijk een tijdelijke bijwerking…

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Project333 januari t/m maart at Urban Lake.

meta

