No impact week – slight change of plans…

08-11-2010 § Leave a comment

Deze week is de No Impact Week NL. Ik doe ook deze keer weer mee, en was van plan elke dag iets op mijn blog te vertellen over mijn ervaringen. Ook omdat er wat medische dingen spelen die sommige aspecten van no impact hebben op het milieu best een uitdaging kunnen maken. En ik ben niet de enige die met zoiets rekening moet houden.

Maar ik merk nu dat ik moet kiezen: of mee doen aan de no impact week, of bloggen. Ik kan het niet allebei. Bovenaan die twee dingen staat goed voor mezelf zorgen, anders vallen er nog meer dingen af. Ik vind het heel erg jammer, maar ik ga het er over  bloggen laten schieten, in ieder geval voor dit moment. Misschien dat ik na afloop van de week kan vertellen hoe ik deze week ervaren heb.

Ik ga dus wel door met meedoen aan de no impact week! Ik blijf proberen elke dag de handleiding voor die dag door te nemen en mezelf uitdagen er mee aan de slag te gaan. Denken dat ik al genoeg doe is me te makkelijk. Het is ook goed te beseffen wat ik al veranderd heb, waarom, en blij te zijn met wat het me opgeleverd heeft. Vooral het in de regio halen van groente, fruit en melk, kaas en eieren bij diverse boeren heb ik veel lol van.

Ik haal dus ook deze week melk (in mijn eigen glazen flessen), groente en fruit bij diverse boeren, koop deze week geen nieuwe dingen, ik let op m’n afvalproductie (die me na gisteren ontzettend meeviel), ik doe zoveel ik kan lopend, met de fiets of het ov, drink deze week geen koffie, kijk geen tv, hou het zoveel mogelijk bij 1 lamp of geen lamp, gebruik m’n zelfgemaakte zeepjes en sopjes, etc. Van dat rijtje valt op dit moment ‘geen koffie’ me het zwaarst ;-). Ik heb gelukkig een hele lekkere thee als vervanging :D.

Ik wens iedereen die meedoet aan deze week succes en vooral heel veel plezier toe! En misschien spreken we elkaar op twitter ;-).

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading No impact week – slight change of plans… at Urban Lake.

meta

