De voorbereiding begint…

21-10-2010 § 3 Comments

Vandaag de Nederlandse versie ontvangen van de handleiding voor de No Impact Week van 7 t/m 14 november! Fijn om te zien hoe initiatieven vertaald zijn naar wat er beschikbaar is in ons eigen land. Het viel me op dat ik meer overgenomen heb van de vorige no impact week dan ik dacht. Zo makkelijk kan het dus zijn… En ook dat er nog veeeel ruimte voor verbetering is ;-). De handleiding is overzichtelijk, praktisch, helder, en zit goed in elkaar.  En staat boordevol goede ideeen die ook op een later tijdstip gebruikt kunnen worden!

Op sommige dagen zal het voor mij eenvoudiger zijn dan bijvoorbeeld voor een gezin met kinderen, drukke banen en auto’s. En op andere aspecten wat moeilijker. Ik heb relatief veel vrijheid in bepalen welke keuzes ik maak omdat ik alleen met mezelf te maken heb in dit huishouden. Aan de andere kant zitten daar wel strakke grenzen aan die te maken hebben m’n gezondheid. Ik heb vaak meer dag dan jamie, zowel fysiek als qua fut om dingen op de pc te doen.

Ik vertel niet graag op internet over m’n gezondheid. Voor deze week is het misschien juist wel goed en wil ik een uitzondering maken. Ik ben niet de enige met beperkingen, en ik wil wel heel graag m’n impact op het milieu verkleinen. Hoe doe je dat als je niet alles in de hand hebt? Hoe ver ga je dan? Colin Beavan en zijn gezin hadden juist bij ziekte moeite met hun project…

Voor mijn no impact week is het een beetje jammer dat ik niet lang naar een scherm kan kijken, en iets op een rijtje zetten of uitzoeken kan soms net effe te moeilijk zijn. Ik probeer er dan zo veel mogelijk een draai aan te geven, zodat het past bij mijn mogelijkheden.

Wat ik nu al kan vertellen is dat minder impact proberen te hebben me de laatste maanden juist veel heeft opgeleverd en ook veel dingen gemakkelijker heeft gemaakt. Maar daar vertel ik meer over in de week zelf ;-).

Je aanmelden voor deze week kan nog steeds, ik kan het iedereen aanraden!

Tagged:

§ 3 Responses to De voorbereiding begint…

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading De voorbereiding begint… at Urban Lake.

meta

