Jaaaa, een No Impact Week!

14-10-2010 § Leave a comment

We krijgen onze eigen No Impact Week! 😀

Ok, daar is vast wat uitleg voor nodig.

In de No Impact Week probeer je in een week tijd zelf uit wat Colin Beavan in een jaar deed. Hij en zijn gezin experimenteerden een jaar lang met een nieuwe levensstijl die zo min mogelijk schade opleverde voor het milieu. Het werd een ervaring die heel anders uitpakte dan Colin van tevoren had bedacht.

In een no-impact-week probeer je dezelfde dingen uit, alleen nou ja, voor een week dus. Elke dag word je uitgedaagd aan de slag te gaan met een van de thema’s, afvalproductie, watergebruik, vervoer, energieverbruik, voedsel, etc.

Ik heb kortgeleden meegedaan aan de amerikaanse versie, No Impact Experiment. Ik vond het uitdagend en leerzaam. Maar ook wat kort, een week is zo voorbij. Om echt een gewoonte te veranderen heb ik echt meer tijd nodig. Dus na die week heb ik besloten vooral in te zetten op regiovoer en vermindering van m’n afvalproductie. Nu shop ik (naar volle tevredenheid!) veel meer bij boeren en voedselproducenten in de buurt. Ik merk dat ik inderdaad minder afval produceer dan een paar maanden geleden (al kan het zeker nog beter!). Ik gebruik ook geen papieren zakdoeken en plastic waterflesjes meer (maar dat laatste is ook de schuld van Story of Stuff 🙂 ).

Ik heb besloten weer mee te doen, van  7 t/m 14 november! Eens kijken of ik klaar ben voor de volgende stap… Wie doet er mee? Aanmelden kan hier ;-).

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Jaaaa, een No Impact Week! at Urban Lake.

meta

